Cocoon

Har mer kläder på mig än en sibirisk kolgruvearbetare, men det är ju så jävla kallt. Gillar dock den här tiden på året, med risk för att falla i menlösa "så-himla-mysigt-med-STORA-STICKADE-HALSDUKAR-och-krypa-upp-med-DOFTLJUS-OCH-TE"-facket. Det jag tänker på är dock något så konstigt som tunnelbanan. Ända gången på året när det inte är antingen skitvarmt eller arktiskt. Sedan är jag konstigt förtjust i att åka kollektivt överhuvudtaget. Typ därför jag går i skolan ute i Kista, ca en timmes kollektivt resande i varje riktining...

När jag tänker på det gillar jag åkande i sig. Tåg, bil, buss. Vägen är SÅ målet. Dock inte gällande flyg, då är vägen bara dödsångest. Men mer om det en annan gång.

Det jag tänkte komma till var, såklart, bra tunnelbanemusik vid den här tiden på året. JJ, Iron and Wine, Wutang Clan, Saian Supa Crew, The National och Näääk. Det är vad vi lyssnar på en septembermorgon mellan Akalla och Kungsan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0