Sen middag

Blev bjuden på middag (läs: vin) hos en kär kumpan. Eftersom tidigare erfarenhet har lärt mig att hon har typ knäckebröd och bubbel hemma, ryckte jag en wokpåse ur frysen och tog mig igenom fryshelvetet.

Long story short, utan vinet hade jag garanterat förfrusit. Kände mig lite som en såndär st.Bernardshund. Som kommer genom arktisk kyla med en liten termos med wisky. Fast jag hade en påse morötter och vattenkastanjer i stället.

Fan vad lame. Tänk om man var förfrusen, avstängd från omvärlden efter en lavin. Man sitter i sitt lilla vindskydd och huttrar. Det skrapar utanför..? Det är en termos-hund! Man ba "ååh alkohol!". Öppnar termosen. Finner... wokgrönsaker?

Hade slagit ihjäl hundfan med dom frusna morötterna.

Nä, skoja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0